lørdag den 16. juli 2011

Jagten på broderier

Hver gang jeg er på besøg hos mine forældre i Sønderjylland har jeg en fast lille genbrugsrunde. Denne gang var jeg på jagt efter broderier til tasker, jeg syntes mange af dem er vildt flotte og bliver helt ør i hovedet når jeg tænker på hvor mange timer der ligger i et sådant stykke håndarbejde. 

Var så heldig at finde endnu et broderi med Dybbøl Mølle.
Mange af broderierne er dog lidt en kamp at få afmonteret fra glas og ramme.
Og specielt Dybbøl Mølle havde fået utroligt mange hæfteklammer.
Prøv at se dette skønne lille skov idyl med rådyr.
Og skov idyl broderiet er åbenbart syet af Cristine i Tarup i 1967. Tænk at hendes mange timer nu kommer til at pryde en ASFALT taske,  jeg syntes det er fantastisk at gammel historie får nyt liv.
 

Ingen kommentarer: